Regeneracja i korekta lakieru w skrócie

środa, 19 lipca 2017 14:25

IMG 20170308 103758

 

 

Na wstępie, wielkie dzięki za reakcję na pierwszy blogowy wpis. To dla Nas znak, że chcecie poznawać tajniki detailingu. Będziemy dokładać wszelkich starań, żeby z każdym artykułem było coraz ciekawiej. Każdy, kto czytał pierwszy wpis dokładnie wie, czym jest Auto Detailing. Dziś zaczynamy już z grubej rury od tematu ważnego, jak nie najważniejszego, czyli korekty lakieru. Ta czynność ma wiele nazw takich jak: regeneracja lakieru, polerowanie lakieru, odmładzanie lakieru, ale jak wejdziecie do jakiegokolwiek studia auto detailingowego i powiecie “potrzebuje wykonać korektę lakieru” ekspert od razu będzie wiedział, że nie rozmawia z laikiem. Dobra, więc zaczynamy.

 

 

Wyobraź sobie następującą sytuację, kupujesz samochód marzeń, wydajesz prawie “pół bańki" na nowe BMW lub inny samochód klasy premium. Wiadomo, kupujesz wyjątkowy pojazd, który ma dawać radość z jazdy, ma się nie psuć i ma wyglądać jak milion dolarów. Zaczynasz czerpać radość z jazdy, ale samochód się brudzi, trzeba autko myć regularnie, bo jakże inaczej. Obecnie myjni samochodowych, myjek i szczotek do wyboru do koloru. I co robisz? Myjesz! Szybka wizyta na myjni bezdotykowej, wydajesz 15 złotych (lub więcej), a auto dalej jest brudne. Co robisz dalej? "Wpadasz" na szczotki na stacji benzynowej, które solidnie “masują” Twój samochód lub odwiedzasz Janusza, który na “myjni” ręcznej umyje Twój samochód. Zakładam, że tylko 5% z Was myje samochód własnymi rękami, czyli gąbka, szampon i wiadro wody (w skrócie). Na liczniku wybija już 10.000 kilometrów, w piękny słoneczny dzień wysiadasz na parkingu, zerkasz na swoją maszynę jak super wygląda i jaka jest czysta (w końcu solidnie ją umyłeś) i nagle szok! Przyglądasz się uważnie i nie możesz uwierzyć, na całym lakierze, na dachu, masce widzisz jakieś dziwne pajączki, pajęczynę, zarysowania i w ogóle auto wygląda źle. Co jest nie tak? Co się stało? Jak to możliwe? Odpowiedź jest jedna – lakier uległ zużyciu!

 

 

„Co zrobić?!”

 

Bez obaw, jest na to rada. Uszkodzenia widoczne w słońcu (i nie tylko), powstają w różnych okolicznościach, jednak najczęstszą przyczyną powstałych uszkodzeń jest niewłaściwe mycie samochodu. Drobinki piasku w gąbce, brudna szmata czy szczotki na myjni automatycznej działają na lakier jak papier ścierny. Ile razy widziałeś, jak ktoś, albo Ty sam niszczyłeś sobie lakier? Chyba nikt z nas nie lubi, kiedy ktoś myje nasz kochany samochód papierem ściernym. Korekta lakieru w naszym studio, jest to proces mający na celu przywrócić lakier do stanu świetności, do ideału, jaki auto pamięta jak było młode. Powiem więcej, auto po regeneracji lakieru wyjeżdża z naszego studia ładniejsze niż z salonu. Tak, jest to możliwe.

 

 

„Jadę do lakiernika”

 

Polerowanie samochodu dla wielu z Was, może kojarzyć się z wizytą u lakiernika, który za kilka stów “przeleci” samochód maszyną i po temacie. Niestety, realia są inne, lakiernik na samo słowo “polerowanie” dostaje gęsiej skórki i ucieka do garażu. Dlaczego? Ponieważ wie, że kiedy trzeba zregenerować lakier właściwie, należy na to poświęcić (często przy samochodach używanych, chociaż nowe też się zdarzały) kilkadziesiąt godzin pracy i w tym miejscu wcale nie przesadzam. Lakiernik w tym czasie może “wymalować” kilka samochodów i zarobić kilka tysięcy złotych, więc sami rozumiecie. W naszym studio detailingowym, na samo słowo korekta lakieru jesteśmy gotowi do pracy, ponieważ profesjonalna odnowa samochodu jest to dokładna i precyzyjna praca wymagająca wiedzy i doświadczenia. Auto detailing, jak samo określenie mówi, jest to dbałość o najmniejsze szczegóły i szczególiki, detale.

 

 

Lakier lakierowi nierówny

 

Każdy samochód jest inny. Mamy samochody niemieckie, francuskie, włoskie, koreańskie, japońskie i tyle, co marek samochodów, mamy różne twardości lakierów. Dlaczego o tym wspominam, ponieważ jest to bardzo istotny szczegół, który mówi nam jak mamy podejść do samochodu, jak polerować, jaką pastą i w jaki sposób. Wyróżniamy różne twardości lakierów, na samochodzie niemieckim jest on twardy (Mercedes, Audi, Volkswagen), gdzie już przy samochodach japońskich (Mazda, Lexus, Toyota) mamy do czynienia z lakierami miękkimi. Jest to cenna informacja, chociaż nie najważniejsza. Profesjonalne polerowanie samochodu można porównać do gry w szachy. Musisz przyjąć odpowiednią strategię, poczuć samochód, lakier, żeby wyciągnąć z lakieru wszystko, co najlepsze. W naszej pracy używamy kilka rodzajów past polerskich o różnej degradacji, czyli stopniu ścieralności.  Nie wspominając już o tym, że producentów chemii jest tyle, co samochodów na parkingu pod Biedronką. Bardzo ważne jest, jakiej pasty użyjemy, bowiem właściwy wybór jest gwarantem sukcesu.

 

3 Kopiowanie

 

„I co dalej?”

 

 

Dalej samochód należy odpowiednio przygotować, solidnie umyć, usunąć zabrudzenia ze smoły, muszek i innych zanieczyszczeń, które na trwałe przylegały do lakieru. Kolejno, zabezpieczamy elementy samochodu, takie jak plastiki, chromy taśmą lakierniczą. Autko przygotowane, zabezpieczone, mamy pastę i plan działania, więc możemy brać się do pracy. Korekta lakieru i polerowanie, to kilka etapów pracy, następujące po sobie w odpowiedniej kolejności. W zależności od rodzaju lakieru i jego stanu, musimy użyć odpowiedniej maszyny polerskiej i pasty, żeby zrobić to dobrze. Maszyna polerska w rękach amatora, jest jak odbezpieczony pistolet, można zniszczyć lakier szybko i łatwo. Dlatego ważne jest doświadczenie i setki godzin spędzonych z maszyną w ręku, żeby w momencie polerowania np. Lamborghini nie popełnić najdroższego błędu w życiu. Kiedy zaczynamy pierwszy etap w przypadku samochodów używanych, na pierwszy ogień idzie pasta, która “mocno” ścina lakier, czyli usuwa i wyprowadza najpoważniejsze uszkodzenia, kolejno używamy pasty łagodniejsze, które w rezultacie na końcu mają sprawić, że lakier jest gładki i bez żadnej skazy. W końcu samochód nabiera nowego życia. Lakier przestał być matowy, a zarysowania zniknęły na zawsze. To co? Kiedy jedziemy na myjnię? ;)

 

 

A po korekcie..

 

Dalej, to napiszę Wam w następnym poście blogowym. Jednak tylko wspomnę, że lakier po regeneracji należy zabezpieczyć.

Na koniec chcę, żeby każdy miłośnik swoich czterech kółek wiedział, że “polerka” jest ciężkim orzechem do zgryzienia. Osoba, która tego nie kocha, nie jest pedantyczna, nie chce się uczyć i nie ma cierpliwości lepiej niech zmieni zawód. Piszę o tym, żeby każdy z Was, kiedy będzie chciał wykonać taką usługę, zastanowił się dwa razy czy oddaje auto w dobre ręce i czy zawsze tanio, znaczy dobrze. W naszym studio z pasją i zaangażowaniem podchodzimy do każdego projektu, ponieważ jesteśmy dumni widząc uśmiechniętego klienta, który wyjeżdża od nas nowym samochodem.  

 

 

   

O auto detailingu słów kilka

środa, 05 lipca 2017 11:23

1

 

Cześć! Miło Nam powitać Cię na auto detailingowym blogu. Studio Miczek Auto Detailing to realizacja pomysłu kreatywnych ludzi z pasją, którzy tworzą zgrany zespół profesjonalistów. Jako pasjonaci motoryzacji dbamy o najmniejsze szczegóły w samochodach, które do nas trafiają. A teraz chcemy przekazać Naszą wiedzę dalej! Blog ma za zadanie pokazywać treści, które dotyczą motoryzacji i bezpośrednio tematu detailingu samochodów, bo kto, jak nie my opowie o tajnikach odświeżania i regeneracji?

 

 

Auto detailing to temat Nam bliski od wielu lat. Regeneracja samochodów, nadawanie im nowego charakteru i usprawnianie jazdy, to wieloetapowy proces, z którym zmierzamy się i podchodzimy do każdej regeneracji indywidualnie. O auto detailingu świat motoryzacji usłyszał mniej więcej po roku 1800 i już wtedy było wiadomo, że to dobry kierunek rozwoju. Nie ma nic lepszego dla samochodu, niż pełny, zoptymalizowany proces kompleksowego czyszczenia i renowacji. Nie trzeba być koneserem aut i nie trzeba być w posiadaniu wieloletniego old timera, by docenić kunszt i sens detailingu samochodowego. Auto detailing to nic innego jak konserwacja pojazdu samochodowego lub jego poszczególnych elementów, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. W jakim celu? Przede wszystkim w celu podniesienia walorów estetycznych i użytkowych pojazdu, a także przedłużenia jego żywotności. Samochód po kilku latach użytkowania i zaniedbań staje się nieciekawym pojazdem, który nie nadaje się nawet na sprzedaż. Auto detailing ma temu zapobiec.

Więcej…